Conflicts cost money.
Standing still has its price: in addition to productivity losses, sick leave and staff turnover are also on the rise. Did you know that over 60% of managers avoid conflict? This puts a noticeable strain on the working atmosphere. Find out more in our short video.
Step 2: Load the calculator.

The costs of downtime can be quantified. We concentrate on the directly attributable personnel costs. If you have any questions about operation, please do not hesitate to contact us. We will be happy to advise you free of charge and guide you through the cost items.
Download the calculator here. We look forward to your feedback.
Step 3: Get background knowledge.
Über 300 Unternehmen haben an Österreichs erster Studie zum Thema Konfliktkultur teilgenommen. Erfahren Sie, wie Führungskräfte im Vergleich zu Mitarbeiter*innen die Ursachen und Auswirkungen einschätzen. Wir beleuchten, welche Konflikte in Unternehmen auftreten und wie es um den Umgang damit bestellt ist. Welche Haltung nehmen Führungskräfte bzw. Mitarbeiter*innen ein und welche Chancen werden Konflikten beigemessen?Profitieren Sie von unserem Know-How.